Promote Time



Mulai 1hb sampai 15hb Fer 2013, setiap temujanji akan mendapat sample percuma untuk rasa dengan setiap temujanji.

Rebut lah peluang ini, kerana ANALISA KESIHATAN, turut di berikan secara PERCUMA!

Thursday, February 21, 2013

Rumah Bukan Aset!!!!!!

Bismmillah,

Bolehkah? anda terima kenyataan stament rumah bukan aset!!!, tentu sukar kan, saya baru sahaja habis membaca buku Poor Dad & Rich Dad, dari seorang pengaran bernama Robert Kiyosaki

Sudah lama saya mencari kuku ini yang di terjemah dalam bahasa melayu, kali pertama membaca buku ini dalam English, susah nak paham. buku ini menerangkan mengapa RUMAH bukan Aset yang di perkatakan oleh bank.

Setelah mencari sekian lama saya berjumpa di kedai buku popular, secara rinkas saya sampaikan apa yang di tulis dalam buku ini.

Antara ada lah persoalan mengapa kita perlu menjadi kaya! serta mengapa lebih 90% dari kita gagal mencapai kebebesan kewangan, dan jugak mengapa sistem pendidikan kita tidak mengajar "pendidikan kewangan".

Semua jawapan ada dalam buku ini, saya jugak hendak bekongsi tip-tip kejayan pengarang yang bebas kewangan pada usia 47.

"Rebut peluang dengan cepat!" itu adalah langkah pertama sekiranya kita ingin bebes kewangan, risiko bukan kekalahan tapi peluang untuk belajar. ~ Remember The Alamo



Selain itu buku ini jugak menerangkan kongsep Aset dan Liability, yang mana sangat penting sekiranya kita semua ingin kebebesan kewangan.

Sedikit latar belakang pengarang, beliau kacukan jepun-amarika, telah belajar cara-cara bebes kewangan sejak 9 tahun kerana tidak di jemput ke resot percutian oleh seorang teman semasa mudanya, mereka tidak layak kerana anak keluarga miskin.


Dari situ beliau menanam semangat untuk menjadi kaya dan bebas kewangan. saya menyarakan anda baca buku ini sebagai tambahan ilmu kewangan anda

Buddin Wellness Coach
019 239 5929

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...