Promote Time



Mulai 1hb sampai 15hb Fer 2013, setiap temujanji akan mendapat sample percuma untuk rasa dengan setiap temujanji.

Rebut lah peluang ini, kerana ANALISA KESIHATAN, turut di berikan secara PERCUMA!

Thursday, December 20, 2012

23 tahun dan RM 110, 000 sebulan... wiieee!!

"Bismillah.

Baru selesai baca beberapa perkongsian daripada beberapa orang 'bijak pandai' ni. Hebat betul masing-masing.

Sudah beberapa kali sebenarnya aku berdepan dengan beberapa orang yang beranggapan bawah persepsi mereka tentang MLM mereka sahaja yang betul dan benar, berkata seolah-olah semua sistem MLM ni sama-sistem piramid. Dan dengan senang hati, menjatuhkan rezeki daripada MLM tak berkat dan tak halal. Produk mahal sebab sistem. Orang atasan kaya raya dan macam-macam lagilah.

Aku memang tak kisah kalau info yang mereka dapat ni datang daripada 2 belah pihak tapi cakap lebih hebat daripada kajian dan pembacaan yang dibuat. Bukan sahaja kuat menghentam orang lain, malah membanggakan aktiviti/pendapat mereka dan mereka lah yang tepat dan betul. Astaghfirullah egoisnya anda!

Perkiraan aku mudah je, kalau nak maklum tentang sesuatu, silakan. Tak perlu kutuk dan sarcasm. Bukan didikan Islam tu. Berlemah lembut dan penuh hikmah itu yang paling mudah diterima. Kalau tak boleh cara itu, cuba cara yang lain pula. Aku manusia biasa, mesti ada tersalah kata, tersalah buat.

Macam kak Muna share dalam Facebook nya,

Bahaya menjadikan pendapat sendiri sebagai konklusi dalam setiap perkara 

Dahlah.  Buat energi habis je nak ulas tentang mereka.

Bila orang sebut tentang upline kaya raya, makin kaya, kaut untung lah macam-macam aku cuba kaitkan dengan Herbalife. Sebab dulu aku pun ada pemikiran yang sama. Aku benci MLM dan aku benci sistem piramid. Tak sanggup rasanya nak duduk di bawah. Aku pernah masuk satu sistem MLM dan aku serik. Ye, ada pengalaman pahit di situ.

Tapi takde pulak seingat aku, aku nak hentam orang lain sesuka hati tanpa kenal sebuah sistem organisasi tersebut. Kalau tak berminat, aku senyap je. Taklah banyak masa nak bising-bising tak berfaedah.

Berbeza dalam Herbalife, semakin tinggi mereka berada dalam organisasi, semakin bagus attitude yang mereka ada. Aku jamin semua leader dalam Herbalife adalah yang berkualiti, kerana dengan pengalaman dan semakin ramai orang yang dibantu mereka semakin berkah hidup mereka. Insya Allah. 

Bercakap ikut pengalaman. Pengalaman aku di organisasi lama dan di dalam Herbalife. Aku sendiri menyaksikan ketika di organisasi lain yang pelan pemasarannya diragui daripada segi syariah (kerana not product base) para leadernya cepat naik. Cepat sangat. Berbeza dalam Herbalife. Setiap kali kami tukar pin atau naik level, bermakna peningkatan sikap kepada lebih baik.

Aku pernah dengar Amalina Peter cakap, kalau susah sangat nak tukar pin atau naik level, cuba semak balik sikap dan attitude kita. Itu maknanya kita belum ikhlas atau letak kasih sayang dalam misi kita. Cara kita share, follow up dan letak value untuk mereka.

Berdesap jugak tu.

Sebab tu, kami dalam Herbalife sangat menghormati dan sentiasa inspired dengan semua leader kami. Kerana sepanjang perjalanan mereka ke mana mereka berada sekarang, terlalu banyak pengalaman, pahit manis yang mereka lalui. Memang tak adil sangat bagi mereka-mereka ni untuk claim para upline kami goyang kaki, menipu orang sana sini dan macam-macam lagilah.

Aku sendiri menyaksikan betapa banyak titik peluh, air mata, wang ringgit yang diluarkan untuk sampai ke tahap ini. Tak cukup lagi. Masa yang berkualiti yang mereka luangkan untuk organisasi dan customer lagi. Masya Allah betapa bekerja kerasnya mereka.

Mungkin ada yang sudah boleh lega dengan pendapatan RM 10 000 ke atas dan meluangkan masa suka ria bersama keluarga sahaja. Namun, masya Allah besarnya hati para leader kami income RM 100,000 keatas bersikap sangat merendah diri, bercita-cita besar untuk bantu organisasi naik level juga seperti mereka.


Semakin tinggi level seseorang itu dalam Herbalife semakin tinggi attitude mereka dan semakin banyak mereka memberi.  Masya Allah. Quality people in Herbalife. Yang tak kualiti, akan quit.

Contoh a great leader from our organisation,


Umur 24 dan 23 tahun, income bulanan Rm 100,000.00++

Kalau kita bergantung kepada kekuatan manusia memang letih, tapi bergantunglah kepada kekuatan Allah. Allah yang beri kita rezeki. Rezeki bukan bergantung kepada cakap-cakap, kritikan, pandangan manusia. Semakin banyak kita memberi, semakin banyak kita menerima.

Fokus kepada misi nutrisi, misi bantu orang lain jadi lebih sihat dan bertenaga. Beri kasih sayang dalam setiap pekerjaan yang kita buat. Insya Allah hati akan tenang dan enjoy.

Ahad ni ada Herbalife Customer Day di Hotel Marriot Putrajaya. Insya Allah, rekognisi President Team termuda Asia Tenggara, Amalina Peter(23tahun) dan Abqari Hamid(24tahun). Dengarkan perkongsian mereka di usia begini, peroleh RM100,000.00++ income dan mampu memberi kepada yang memerlukan. Untuk yang bercita-cita besar begini, jemput hadir untuk inspirasi dalam melaksanakan peranan kita sebagai seorang Muslim untuk berusaha dan memberi kepada ummah! "
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
Sangat Luarbiasa terutama pada golongan remaja (Gen H 30 thn ke bawah), muda² lagi dah berpendapatan 50k ++ lebih, sanga memalukan terutama saya yang dah 33 tahun ++
 
Oleh itu jangan sia² kan masa muda anda, ada boleh berjaya, sekiranya anda membuat keputusan utk berjaya hari....
 
ASK me How! 019 239 5929 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...