Promote Time



Mulai 1hb sampai 15hb Fer 2013, setiap temujanji akan mendapat sample percuma untuk rasa dengan setiap temujanji.

Rebut lah peluang ini, kerana ANALISA KESIHATAN, turut di berikan secara PERCUMA!

Thursday, December 6, 2012

Migrain?

Bismillah,
Aduh, semenjak 2 menjak ni kan, ibu rasa penat dan letiiihhhhh yang amat! Jeng, jeng, jeng! Mesti ramai orang dah suspect kan? Anyway, doakan ibu Aliff okey.

Dengan Aliff yang semakin bijak dan aktif ni kan, ibu memang blood go upstairs sokmo.  Sungguh-sungguh menguji kesobaran dan keimanan seorang manusia. Tapi Alhamdulillah, ibu masih boleh kawal emosi lagi gitu.

Malam semalam selepas focus group dengan Ain dan Uncle Allen, terlupa yang belum sentuh makan malam lagi. Hanya sempat jamah roti 2 keping. Lepastu, kepala diserang sakit macam migrain gitu. Seingat ibu lahkan? dah lama rasanya tak kena serang macam tu sejak consume Herbalife sebagai sarapan pagi. Semalam tu memang mendatangkan kembali kenangan silam. Lebih-lebih lagi time sekolah.

Kalau datang sakit kepala kan selalu akan berlaku ini pada diri sendiri.








Bila dah stres, mula berserabut tak boleh nak buat apa. Tak boleh nak fikir apa-apa dah. Rasa macam SERABUT sangat. Kalau lapar pun tak terfikir untuk makan. Kepala ligat menari-nari, berpusing-pusing. Hanya mampu urut jelah sepanjang masa. Tak mampu nak hentak kepala kat dinding. Sakiiitttttt~


Kalau kronik, akan bertindak sebegini juga


Ini aksi ganas sikit. Tapi dalam bilik jelah. Tak sesuai untuk tontonan umum

Sebelum ambil Herbalife sebagai sarapan pagi, ginilah kalau setiap kali kena serang migrain. Cara nak hilangkan migrain atau elakkan migrain yang paling tak bagus sekali untuk badan adalah pengambilan panadol. Mengikut pengalaman para doktor, penggunaan panadol adalah tidak baik untuk buah pinggang untuk jangka masa panjang, ye kawan-kawan. Wallahualam, boleh tanya kepada yang lebih arif.



Terbaik lah telan ni

Lepas tu sapu minyak cap banyak-banyak atas kepala dan leher
Minyak cap kapak ni macam-macam saiz aku kumpul. Setiap tempat aku letak. Handbag, sampai 5-6 handbag ada spare,  bilik air, meja solak, tepi katil, ruang tamu dan macam macam lagilah. Penat nak sebut.

Lepas tu terus, lentok macam baby, nyamaaaaaan~
 
Begitulah rutin aku setiap kali cik migrain dalam hidupku, apa pun sakit tu adalah nikmat dalam hidup aku. Terhapus lah sedikit sebanyak dosa-dosa kecil dalam hidup aku. Memang boleh jadi kayu pengukur kesabaran aku jugak, makin lama kena, makin tahap kesabaran makin meninggi. Heheheh. Kadang-kadang terasa diuji sungguh. Betullah, ketebalan iman manusia ni senipis kulit bawang.

Bila datang migrain, kadang-kadang boleh sabar, kadang-kadang $%^&%$&#%&%^ jugak aku!

Alhamdulillah selepas jumpa Herbalife, minum shake penuh nutrisi, badan aku dapat nutrisi secukupnya. Bayangkan setiap kali breakfast aku telan calsim, iron, vitamin A,B,C,E, folic acid, protein, dan macam-macam 55 khasiat lain lagi. Sel badan aku cukup makan, dan sistem badan buat kerja dengan baik sekali. 


Hampir 2 tahun sejak ambil Herbalife aku tak sentuh Panadol, minyak cap kapak pun jarang-jarang sangat guna. Asyik hilang je. Sebab botolnya kecik.  

Jadi, kepada semua yang mengalami masalah migrain dan kerap sakit kepala, insya Allah ada penyelesaiaanya, yang penting anda sendiri mahukan perubahan kepada yang lebih baik. Insya Allah saya aku boleh bantu.
 
Regard, 
http://juanadiah.blogspot.com/
 
_____________________________________________________________________________
Sentiasa aktif dan sihat, 
ASK me HOW! 019-239 5929 / 012-628 6367

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...