Promote Time



Mulai 1hb sampai 15hb Fer 2013, setiap temujanji akan mendapat sample percuma untuk rasa dengan setiap temujanji.

Rebut lah peluang ini, kerana ANALISA KESIHATAN, turut di berikan secara PERCUMA!

Thursday, December 6, 2012

When it's raining, keep on walking

Bismillah.

Salam EOM semua.

Penat. Tapi kena terus melangkah.

Kalau aku boleh gambarkan keadaan aku sekarang, macam orang yang tengah melangkah dalam hujan. So COLD. So uncomfortable. Tapi tak boleh nak lari, sebab kaki dah terlalu lemah pun nak melangkah. Nak menangis, but it really make no point, sebab langit atas aku pun sedang menangis.



So just keep on walking, sampai hujan berhenti, atau sampai destinasi berteduh. 


Perumpamaannya: 
Hujan = Situasi yang sangat TAK BEST.
Kita berjalan = Action.
Hujan berhenti = Situasi dah berubah jadi okey.
Destinasi berteduh = GOAL kita yang akan membahagiakan kita. 

So if we feel sooooo bad in our life, jangan berhenti melangkah. Terus melangkah.

Bila aku berada di tempat ini, hari ini, aku tertanya-tanya dalam hati, "Kenapa mencabar? Kenapa susah?" --yelah since few months before mcm sipi sangat saiz taik hidung je lagi nak achieve. Tapi bila kita decide je tiba-tiba mcm susah semacam pulak. Well, sebenarnya takdelah susah yang SUSAH, cuma menyusahkan hati sebab finally we are nervous takut tak dapat. Yang before this tak kisah kan…

Sampai aku menangis-nangis fikir banyak dosa lah, itula inila semua kelemahan manusia aku, aku persalahkan.

Sampailah aku teringat semula ALLAH. Pujuk hati balik. Setiap kepayahan, cabaran, ada banyak sangat kebaikan. Banyak sangat sangat kebaikan yang kite tak boleh nak dapatkan dengan cara mudah.

Kebaikan FINISH STRONG: 
1) Mengeratkan hubungan antara kita dan leader-leader bawah kita yang turut finish strong. Kat sinila kita tau siapa berimpian besar, siapa tak. Siapa berjiwa kuat, siapa tak. Sampai aku menangis bila mengenali downline-downline aku yang sangat luar biasa ni. Kalau tak fight, mesti kite tak kenal dorg sangat.
2) The most inspiring story are those story with hardships, but they make it happen until their dreams in their hand. ---aku suka cakap benda ni kat downline. So sekarang aku telan balik la kan apa aku cakap? 
3) Bila orang datang kat kita dan complain about their hardships, I can tell them they are not the only one in this world yang hadapi challenges mcm tu. Sometimes people really complain about their situation, and complain too much. They forgot to take a moment to look at what others have to go through untuk berjaya.  
TRUST ME, lagi tinggi posisi seseorang di dalam Herbalife, lagi besar cabaran yang die pernah lalui. 
Try to breath remembering that, or else every breath of yours is wasted by complaints. 

It's amazing to see how some people, regardless of age, keep all the hardships in their heart, keep on walking in the rain, but when I looked into their eyes, I see great tears yang sedang ditahan oleh great strength. These are the kind of people who will be somebody in life.

This post khusus untuk membebel meluahkan isi hati sahaja. All these days of working, dealing with great numbers of people, just make me realise how people complain too much.

And today, I am in a great suffer and pain.

One day, when you are standing in between DREAMS & QUITTING, you are pulled by a great suffering that really pull you down. Please remember that I have been there, but I keep on walking. By Allah's Will, by Allah's Strength, we can walk out of EVERY CHALLENGES He ever sent to us.

I'm so grateful that I believe in Allah.

So just keep on walking everyone. See you at the top.

Rabbi Yassir. Fight with this few hours left. :)
 
Petikan dari

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...